Bekijk de medische informatie die je huisarts met jou wilt delen via het Helena platform, bv. labo analyses, medicatievoorschriften, verwijsbrieven naar een specialist,…
Bekijk je uitgewisselde medische gegevens door hulpverleners en hulpinstellingen via het MijnGezondheid platform, bv. je medische verslagen.
Raadpleeg via de knop ‘Mijn online dossier‘ bovenaan op onze website eenvoudig je medische gegevens. Onder andere verslagen van het ziekenhuis en bloedresultaten kan je hier terugvinden.
Je komt terecht op COZO (collaboratief zorgplatform) waar je je met je elektronische identiteitskaart kan inloggen om je resultaten te zien.
Door de nieuwe GDPR wetgeving op de privacy zijn we beperkt in onze mogelijkheden om je rechtstreeks deze informatie te bezorgen. Zelf kan je er echter perfect aan via de website van COZO.
Dit is een elektronisch dossier waarin al jouw medische gegevens bijgehouden worden door je huisarts.
De artsen kunnen jou hierdoor beter begeleiden en overleggen met andere artsen. Patiënten met een GMD betalen minder remgeld. Je kan jouw huisarts vragen om een GMD aan te maken. Het GMD moet jaarlijks vernieuwd worden, dit doen jouw ziekenfonds en arts voor jou.
Dit is de toestemming die de patiënt moet geven aan de zorgverlener om gezondheidsgegevens elektronisch te kunnen delen.
Deze toestemming moet door elke patiënt afzonderlijk gegeven worden. Dat kan rechtstreeks via jouw huisarts of via de webtoepassing eHealthConsent. Deze gegevens mogen enkel bekeken worden door zorgverleners die een therapeutische relatie met je hebben. Elke patiënt heeft ten alle tijde het recht om zijn toestemming in te trekken.
Nieuwe patiënten verwelkomen wij graag in onze praktijk. Wij voeren wel enkel huisbezoeken uit binnen onze perimeter (huisbezoek enkel in uitzonderlijke gevallen).
Nieuwe patiënten kunnen een afspraak maken via het secretariaat voor een kennismakingsgesprek. Tijdens deze afspraak voorzien we meer tijd zodat je jouw voorgeschiedenis maar ook jouw huidige problemen kan bespreken. Indien je bij ons patiënt wenst te worden, kan je de arts vragen om jouw dossier bij de vorige huisarts op te vragen.
Als je onze praktijk wenst te verlaten kan de nieuwe huisarts jouw dossier bij ons opvragen.
Wij zullen na het ontvangen van deze aanvraag jouw dossier bezorgen aan de nieuwe huisarts. Zo is de nieuwe huisarts op de hoogte van je voorgeschiedenis.
De artsen zijn tijdens hun telefoonuurtjes rechtstreeks bereikbaar op een apart nummer.
Deze telefoonnummers werken enkel op de momenten dat de arts telefoonuur heeft. Voor meer informatie klik hier...Voel je je niet goed in je vel? Een aantal tips zouden je kunnen verder helpen.
Op www.fitinjehoofd.be test je hoe fit je hoofd is en krijg je advies op maat.