Vragen over afspraken maken.

  • Wat als ik dringend een dokter nodig heb?
    Je kan bij ons steeds terecht voor acute problemen. Bel op onze urgentielijn: 016/56 74 86 en druk nadien op 1. Als je dezelfde dag nog een afspraak nodig hebt bij een dokter kan je een afspraak maken op een 'snelle raadpleging'. Dit kan zowel online als telefonisch.
  • Kan ik kiezen bij welke huisarts ik op raadpleging ga?
    Je kan steeds kiezen bij wie van onze artsen je een afspraak maakt. Is je vertrouwde arts niet beschikbaar? De andere artsen kunnen je zeker verder helpen.
  • Kan ik met bancontact betalen?
    Ja, in onze praktijk is er de mogelijkheid om met bancontact te betalen. We moedigen dit zelfs aan.
  • Komen de artsen ook op huisbezoek?
    Onze artsen doen huisbezoeken bij patiënten die om medische redenen zich niet kunnen verplaatsen. Indien je een huisbezoek wil aanvragen, doe je dit best voor 11h. Zo kunnen we dit goed inplannen in de agenda's van de artsen.
  • Moet ik steeds op afspraak komen om papieren te laten invullen?
    Afhankelijk van welke papieren er ingevuld moeten worden, dien je hiervoor op consultatie te komen. Je kan navragen op het secretariaat of het nodig is om een afspraak te maken.
  • Moet ik voor voorschriften steeds op consultatie komen?
    Spreek dit met je huisarts af. Voor sommige (chronische) geneesmiddelen zal je huisarts, na telefonisch contact, een voorschrift verlengen. Over het algemeen maak je best een afspraak voor een voorschrift. Voorschriften kunnen niet via het secretariaat verkregen worden.


Vragen over behandelingen.

Vragen over het secretariaat.

  • Kan ik via het secretariaat voorschriften/attesten vragen?
    Via het secretariaat kunnen geen voorschriften of attesten verkregen worden. Voorschriften en attesten moeten steeds door een arts gemaakt worden. De gemaakte voorschriften en attesten worden wel klaar gezet op het secretariaat. Tijdens de openingsuren van het secretariaat kan je deze komen ophalen.
  • Moet ik het getuigschrift van de dokter nog binnenbrengen bij mijn mutualiteit?
    De dokters kunnen de getuigschriften rechtstreeks doorsturen naar jouw mutualiteit. Je krijgt je geld automatisch en uiterlijk binnen een drietal weken teruggestort. Bij technische problemen of ingeval van een huisbezoek is het mogelijk dat je het attest wel nog aan de mutualiteit moet bezorgen.   Aan de titel van je attest kan je zien of je het al dan niet moet binnenbrengen:
    • Bij "Bewijsstuk geneeskundige verzorging voor de patiënt": niet binnenbrengen
    • Bij "Getuigschrift voor verstrekte hulp": wel binnenbrengen
     
  • Kan ik resultaten van onderzoeken, verslagen of attesten via e-mail laten doorsturen?
    Door de nieuwe privacywetgeving mogen wij geen patiëntengegevens via e-mail versturen. Resultaten en verslagen kan je via COZO raadplegen, vraag aan je huisarts om deze voor jou zichtbaar te maken. Je huisarts kan documenten ook onder gesloten omslag voor jou klaarleggen aan het secretariaat. Je moet dit persoonlijk komen ophalen.