Preventie

Patiënten tussen 40 en 75 jaar kunnen deelnemen aan het preventieplan. Het preventieplan heeft als doel ziektes te voorkomen of op te sporen in een vroeg stadium. Onze verpleegster assisteert ons hierbij. Wenst u graag hiervoor een afspraak te maken, neem dan telefonisch contact op met ons secretariaat.

Pre-operatieve onderzoeken

Word je binnenkort geopereerd? En moet je vooraf bloed laten nemen en/of een ECG laten maken? Dan kan je dit laten doen bij Arcade.

Hiervoor kan je tijdig een afspraak maken bij onze verpleegkundige. Vervolgens krijg je een afspraak bij je huisarts om deze resultaten te bespreken en eventueel nog vragen te stellen.

Heb je ook een vragenlijst om in te laten vullen door je huisarts? Of vind je het moeilijk om de vragenlijst zelf in te vullen? Dan mag je deze vragenlijst vooraf binnen brengen op het secretariaat. Jouw huisarts zal deze vragenlijst bekijken en samen met jou invullen op consultatie.

Opvolging van diabetespatiënten

Huisartsengroep Arcade voorziet voor de diabetespatiënten opvolgingsschema’s, om deze aandoening goed onder controle te houden.

De diabetespatiënten met een opvolgingsschema komen regelmatig bij onze verpleegkundige om onderzoeken te laten uitvoeren. De resultaten van deze onderzoeken worden nadien op consultatie bij de huisarts besproken.

Opvolging longziekten – COPD

Huisartsengroep Arcade voorziet voor patiënten met chronische longziekten, zoals COPD en astma, opvolgingsschema’s om deze aandoeningen zo goed mogelijk onder controle te houden.

Deze patiënten zullen op specifieke momenten langskomen bij onze verpleegster voor verschillende onderzoeken waaronder een blaastest en bloedonderzoek alsook het overlopen van een vragenlijst. De bespreking van de resultaten gebeurd vervolgens tijdens een consultatie bij de arts.

Cryotherapie en kleine heelkunde

Voor het verwijderen van huidletsels, behandelen van ingegroeide teennagels, … kan je terecht bij Arcade.

Kleine heelkunde gebeurt steeds op afspraak. Je kan hiervoor een afspraak maken via je huisarts zodat er voldoende tijd voorzien kan worden.

Huidvlekjes, zonneschade en wratjes kunnen nagekeken worden door de arts en indien nodig behandeld worden met cyrotherapie of kleine heelkunde. Ook dit gebeurt steeds op afspraak.

Zwangerschapsbegeleiding

De artsen van Arcade volgen je graag op tijdens jouw zwangerschap in samenwerking met je gynaecoloog.

Voor het 7de-dags-onderzoek van uw pasgeboren zoon of dochter kan u ook bij de artsen van Arcade terecht.

Reizigersadvies

Vertrek je op reis? Dan is het verstandig om je goed voor te bereiden. Onze artsen kijken voor jou na welke vaccins er nodig zijn. Ze kunnen je ook helpen bij het samenstellen van je reisapotheek.